رزم فردوس

رزم فردوس

رزمی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





sanda

sanda

انجمن وبلاگ نویسان



جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای نوحه برای وبلاگ


9 قاعده كلي مبارزه

1.هدف:

 

اولین اصل در یک جنگ یا رزم تن به تن، هدف است. برای یک فرماندۀ نظامی به هلاکت رساندن دشمن وجنگیدن،هدف اصلی است.در صورتی که برای یک رزمی کار امروزی کشتن حریف به ندرت یک هدف می باشد ولی

چنانچه غلبه کردن بر حریفش و یا حتی از پا درآدروردن او هدف باشد، عاقلانه است البته،اجتناب از زد وخورد و فرار هم می تواند جزءاهداف باشند.

لازم به ذکر است که حدس زدن هدف حریف نیز مفید است در درگیری های خیابانی، ممکن است که هدف مهجمین طوری طرح ریزی شده باشد که قصد جان شما را داشته باشند در این حالت آسانتر آن است تا شما نیز هدفتان مطابق هدف حریف تنظیم کنید. در درگیریها ممکن است توسط حریفانی که قصد حمله به شما را دارند،احاطه شوید، در این موقعیت لازم است تا ضد حمله درستی را اجرا کنید. نکته مهم آن است که بدانید نتیجۀ اجرای حرکتی که مد نظر دارید،چه خواهد بود زیرا تمام طول بستگی به اصل هدف دارد.

2.حمله:

دوین اصل حمله است.در یکضرب المثل قدیمی آمده است که «بهترین دفاع بهنرین حمله است».این به آن دلیل است که تنها فنون تهاجمی می توانند نتایج خوبی را به همراه داشته باشند.شاید شما بهترین مدافع دنیا باشد وپاهای داشته باشید اما تنها راه برای خاتمه دادن به حملات حریف این است که به طریقی به وی حمله کنید.در حالت تدافعی امکان دارد بعضی اوقات به شما فشار وارد شود.اما نباید اسیر حریف باشید وسعی کنید اقدام به ضد حمله در این لحظه پیشقدم خواهد و این همان اصل حمله وتهاجم است.

3.کاربرد فنون ساده:

تهاجم هدف از اصول کاملاَََ بدیهی هستند.کاربرد فنون ساده،یکی دیگر از اصول مهمی هستند که اغلب رزمی کاران به آن بی توجه هستند وآن را نادیده می گرند. بهترین اطمینان برای موقعیت در هر مقابله ای استفاده از فنون ساده است.در درگیریهای خیابانی هرگز به اسانی درگیریهای موجود در صحنه مبارزه نیتند دریک درگیری واقعی مقادیر زیادی آدرنالین در بدن ترشح می شود و ممکن است احساس خستگی مفرط بکنید.دراین حال بهتر است تا تکیه بر فنون اثربخش در عین حال ساده بکنید که نتیجۀ خوبی داشته باشد ومنجر به موفقیت شما گردد. چرا سعی در به کاربردن فنون نمایشی می کنید و در موقعیت هایی سعی در زدن ضربات سخت

همچون زدن ضربه به سر دارید؟ در صورتی که زدن یک ضربه ساده همانند زدن ضربه کاری به ساق پا می تواند بسیار موثر باشد و شما را از دست حریف برهاند.

در یک مبارزه موقعیتهایی مناسب مثل یک چشم به هم زدن ایجاد می شود واز بین می روند وشخص مجبور است تا همیشه آماده بوده و از این موقعیت ها به خوبی استفاده ببرد وفنونی رابه کار بگرد که قبلاّ انها را تمرن کرده است.

4.فیزیک بدن:

عده ای از رزمی کاران با این اصل موافق نیستند ولی در مبارزه این اصل کمک زیادی به مبارزه آنها میکند.یک هنرجوی رزمی با اندامی وزیده و درشت می تواند ضربات سنگینی به حریف وارد سازد و همچنین ضربات حریف را تحمل نماید.

در بخش نظامی، فیزیک بدن و قدرت رابطۀ مستقیم با هم دارند وبعضی از نظامیان آن دو را هم معنی میدانند اما این نیرو قدرت است که فنون مؤثر را می سازد. به جرأت می توان گفت که تمام فنون در دنیای ورزشهای رزمی بی مصرف هستند. مگر اینکه همراه با فشار باشد.

متأسفانه، بسیاری از رزمی کاران نسبت به تعلیمات فیزیکی غافلند و بر این باورند که دانستن نحوه اجرای فنون به تنهایی کافی است.این چنین تفکری نزد پیشکسوتان هنرهای رزمی احمقانه است تلقی می شود چرا که رزمی کارانی هستند که بدن بسیار سخت و مقاومی دارند وعلت آن تنها به دلیل تمرینات فراوانی است که در طی سال های متمادی انجام داده اند و همواره به ورزشهای فیزیکی بدنسان توجه داشته اند.

5.مانور حرکات:

چه کاری انجام میدهید زمانی که با حریفی با فیزیکی درشت قرار می گیرید؟ داشتن بدن بزرگ و درشت به معنای پیروزی مطلق نیست.گاهی اوقات،یک رزمی کار ریز اندام میتواند خیلی خوب در مقابل حریفش ظاهر شود.چه طور این حالت اتفاق خواهد افتاد؟

اشخاص کوتاه قد بیشتر از ضربات پا استفاده میکنند و بزرگی هیکل حریف مانعی برایشان ایجاد نمی کند.اینگونه افراد باید از سرعت و جابکی خاصی برخوردار باشند تا بتوانند حریف را گیچ کرده وضربات کاری را وارد سازند،درغیر این صورت موقعیت از آن حریفشان خواهد بود.

6.شوک:

در یک مبارزه واقعی هر کسی که ضربات اولیه را وارد کنئ معمولاَ پیروز خواهد بود.وارد کرن شوک به معنای حمله کردن به حریف است به طوری که او آمادگی نداشته باشد.لازم نیست تا حریف نشان دهد فن مؤثری را از خود نشان دهد.

اجرای نمایشات و فنون تصنعی دست و پا اهداف اصل را براورده می کنند. هر رزمی کاری میبایت شیوه ای مختلف مبارزه ای را ترکیب نماید. در ضمن مقدار زیرکی لازم است تا بتوان حریف را در حالت سر درگمی نگاه داشت و تعامل ذهنی و روحی بر هم زد.شایان ذکز است که منظور از زیرکی به کاربرن حیله و نیرنگ در اجرای فنون نیست.

7.اطمینان:

هیچ کس پذیرای این نیست که حرفش به او شوک وارد کند.داشتن اطمینان ازشک جلوگیری می کند.در خیابان اصل اطمینان را می توان با افزایش سطح آگاهی آشکار ساخت.در شب و هنگام حرکت دربیرون منزل سعی کنید از مناطق روشن عبور کنید و توجه داشته باشید تا از گوشه و کناری به شما حمله نشود.داشتن اطمینان به معنای کوچک شمردن حریف و باور کردن تواناییهای فرد است.

8.صرفه جویی:

صرفه جویی در نیرو به معنای این است که با کمترین نیرو وسلاح بتوانید بر حریف غلبه کنید.صرفه جویی،همچنین به معنای ذخیره کردن انرژی است که در موقعیتهایی که فرصت استراحت برایتان ایجاد می شود.

در بعضی از مبارزات مبارزه به وقت اضافه می کشد و شما مجبورید به مدت زمان بیشتری را صرف دفاع یا حمله به حریف کنید،در این حالت می بایست در فرصتهای مناسب انرژی از دست رفته را بازیابید و این کار را درمواردی با اجرای بعضی فنون می توانید میسر سازید.

9.پیوستگی:

پیوستگی بین فنون،آخرین اصل از اصول نه گانه است که برای یک رزمی از اهمیت خاصی برخوردار است.شما باید بتوانید هماهنگی پیوستگی بین فنون اجرایی را ایجاد نمایید که این با تمرین زیاد اجرایی خواهد بود.

نتيجه:

درنظر داشته باشید که این نه اصل کاملاّ قطعی نیستند و به ندرت میتوان همه اصول را یکجا عملی کرد ونتیجه مطلوب کسب کردوبا وجود این اصول مذکور در بسیاری از موارد سودمند هستند به شرط اینکه بتوانید آن ها را درست و به موقع به کار ببرید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علیرضا تاريخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید (نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازذ ) لطفانظریادتون نره.... خوشحال می شم

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to razm-zahedi.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com